Dobd ki a mérleget

Ha úgy érzed túlsúlyos vagy, először is dobd ki a mérleget!

Utána következik az állapot felmérés

Készíts fényképet magadról, de legjobb ha megkérsz valakit.

Szemből a formád látszik, profilból meg a pocakod

Vegyél egy szabócentit (hajlékony mérőszalag)

Rögzítsd  méreteidet táblázatba (ha úgy gondolod a súlyod is ott lehet)

Mérd meg a vérnyomásodat és esetleg a vércukor szintedet

Döntsd el hogy mi zavar a legjobban

Nézz utána milyen módszerrel lehet megoldani a problémádat

Legalább 10 diétás, fogyókúrás módszert gyűjtsél ki és hasonlítsd össze egymással

Szívesen adnék ötleteket, de annyi “okos ötletet” találtam, hogy bele sem kezdek.

Szeretnél Diétázni?

diéta fogalma a közhasználatban egyrészt az emésztőszervi megbetegedések során tartandó zsírszegény étrenddel, másrészt a fogyókúrás célzattal követett kalóriaszegény étrenddel kapcsolódott össze. A diéta célja a szervezet megváltozott állapotához igazodó táplálkozás.

A diétákat több szempont szerint is csoportosíthatjuk:

  • életkor szerinti diéták (pl. kisgyermekek, kamaszok, idős korúak diétája)
  • élethelyzetek szerinti diéták (pl. várandósság, szoptatás, vizsgaidőszak, stresszes időszakok diétái)
  • rövidtávú diéták (pl. hasmenés, székrekedés, lábadozás, műtét előtt/utáni állapotban)
  • preventív (megelőző) diéták (pl. csontritkulás megelőzésére, immunrendszer erősítésére)
  • betegségekhez kapcsolódó hosszú távú diéták (pl. daganatos betegségben, vese- és máj betegségekben)
  • különleges tápanyagigények esetén (pl. cukorbetegségben, vashiányos állapotban, koleszterinszegény étrend, csontritkulás esetén)

Az orvostudományban egyre jelentősebb szerepet kap a táplálásterápia, amely az egyes betegségek speciális terápiáját kíséri, annak hatékonyságát növeli. Célja, hogy egy vagy több tápanyag hiánya ne hátráltassa a beteg gyógyulását.

Egyéb csoportosítások:

1. Tápanyagtartalom szerinti változat

Energia, Fehérje, Szénhidrát, Zsír, Na- (só) mennyiségek szerinti diéták

2. Ételkészítés szerinti változat

Folyadékok, pépes, rostszegény, könnyű-vegyes, normál, rostokban gazdag étrend szerinti megoldások is vannak.

3. Mesterséges táplálás

szondán keresztül, intravénásan – hát erre ne legyen szükséged!

4. Különleges diéták:

  • Vegán
  • Vegetariánus
  • Savanyító
  • Lúgosító
  • Tejmentes
  • Laktózmentes
  • Gluténmentes
  • Purinszegény
  • Koleszterinszegény
  • Fenilketonuria (PKU) étrendje
  • Reformétrendek (pl. nyers vegán)
  • Különböző ásványi anyagokban szegény, illetve gazdag étrend

5. Diagnosztikus étrendek –ezt bízzuk az orvosokra, és inkább előzzük meg hogy ide kerülj! 

Érdemes elolvasni:

A diéta alapvető fogalmai!

Összegezve a diéta nagyon hasznos, és fontos ha szükséges, főleg már kialakult, vagy kezdődő kóros állapotok, betegségek esetén. Fontos tudni hogy elsősorban időszakos, problémamegoldó kezelésként érdemes alkalmazni.

A félreértett, vagy divatos diéták a testtömeg formálásban csak időszakos, átmeneti megoldásokat eredményez.

A gyors fogyást hirdető reklámoknak ne dőlj be, mert vagy csak egészségtelen, vagy káros a szervezetedre a sok mellékhatással, de tartós eredményt biztosan nem hoz.

Az évek alatt apránként felszedett “kilókat” hogy gondolnád pár hét, vagy néhány hónap alatt egészségesen leadni?

A fogyáshoz munka kell:

Az egyik  út a folyamatos testedzés, kitartó “szenvedése”, hiszen a zsírrétegek lerakódása a többlet energia tárolásából adódik és valószínűleg nem sportoltál intenzíven az utóbbi időben.

A fokozatos, hosszútávú, és folyamatos diétás étrend koplalással, vitamin és ásványi anyag, stb. kiegészítő pótlásával sok kitartást, önfegyelmet, és nem mellesleg komoly anyagi ráfordítást igényel.

Bármilyen megoldást választasz, nézd meg az összetevőket, mellékhatásokat, és akár orvosi véleményeket is. A több éves klinikai, és nagy számú használói termék tapasztalat is segíthet a döntésedben.

folytatás hamarosan

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük